onsdag 26 oktober 2011

Man gör vad man kan...

Alltså, vårat liv här är helt galet.. Ena helgen är man limbo prinsessa på en strand & dansar med bögar.. I veckan hänger man med amerikanska soldater i uniform ( hrmmm) & hjälper röda korset att packa mat till de drabbade i översvämningarna. Crazy.. Vi var iallafall hejdundrande bra på att dra ihop säckarna måste jag säga.. När vi skulle till röda korset så hamnade vi lite vilse (jo, Em, vi var lite vilse), tillslut så hittade vi en moppe chaffis som försökte visa oss vägen men när det visade sig att vi ändå skulle fortsatt på den vägen vi var & just vänt typ en miljon km i 750 gradig värme & svett överallt så hoppade vi på moppen alla tre & så körde han oss.. jag längst bak med benen virade runt Ems ben & mina fötter på hennes.. stackare.. men shit vad skoj det var!!

Alla hjälpte till, var nästan så mycket folk att det blev lite ostrukturerat..

Det är ju grymt kul att läsa svenska tidningar nu, för heeelt plötsligt så är det ju KATASTROF här & turisterna blir drabbade.. Ha ha, nån hade till & med hittat en fisk... (!!??) Jag avlider, vilken rolig kommentar.. ha ha!! Stod i aftonbladet såg Em. Kanske hade varit bättre rubriker att dra till med: Regeringen erbjuder pengar till den som fångar krokodiler.. För det är faktiskt sant. Återigen, tur att man är en svensk liten crocodile dundee! Nu är min skola också stängd, de har barrikerat upp & som jag sagt tidogare så är det holiday nu för att befolkningen ska kunna bege sig till sina hemprovinser.. Mest för att det inte finns mat & vatten i butikerna. Restaurangerna har fortfarande öppet, så där får vi näring & jag lovar, det finns fortfarande chang ;) Jag känner som så, att så länge folket på gatorna är lugna, så är jag det- de är den bästa nyhetsbevakningen. Det kommer inte en flodvåg forsande, man hinner se att det blir blött, man hinner flytta på sig. Jag är helt övertygad om det. Här är det som sagt fortsatt helt torrt, de har öppnat flodbankerna runt Bangkok helt för att avleda, de har en mycket hög mur som håller vattnet borta. Vattnet beräknas vara som högst den 28/10, det är därför människor uppmanas vara försiktiga denna tid..

Mina lärare åker ut & volontär arbetar med de drabbade, hade inte mamma & Josse kommit idag hade jag åkt med, men vi hjälper till på andra sätt..

Nu är de här, kan knappt fatta det.. Mamma & josse anlände! Underbart härligt! De har redan blivit introducerade i thai style livet :) Vi har just ätit massor med thaimat & bara haft det härligt.. Imorgon ska vi dit & äta frukost & sen hänger vi vid poolen om det är fint väder...

Min mamma är så himla rolig.. När hon öppnade sin resväska så ser jag att det ligger ett par gummistövlar där.. Till mig.. Sen hade jag bett henne köpa lite andra grejer.. Hon lyckades pricka fel i 3 fall av 4.. Men hon hade av en händelse ett paket ansikts wipes som Em hade velat haft, men inte hann beställa.. Helvete.. Ha ha ha!! Så himla skoj :) Dessutom hade hon ett litet tidningsutklipp från kurren med sig, en liten notis om en anhörig till en patient som var nöjd med bemötandet från IVA i eskilstuna, det tyckte hon att vi behövde ha. Hon hade även med sig en hel tisningssida med "roliga lekar att ha på ett bröllop", men mamma, frågade jag, vad är det här? Ja, säger hon & vänder sig till Josse; det tänkte jag lämna till dig, men vi träffades ju aldrig! Så då tar hon med det över halva jordklotet.. DET är ju logiskt, eller hur? Ja, svarade Josse, det väger ju inte så mycket iallafall..

Puss & kram/ Ev




Vi ordnade till en hejdundrande effektiv langen går...


Vad är det som händer...?

Matvaror

Packelipack

Många som vill hjälpa till

Inget är som väntans tider!!



Mamma, jag älskar dig... Men ibland undrar jag...
Mammas lilla packning.. Lägg märke till Nivea, SOLOLJA med spf 10. Jag hade besatällt Lóreal spf 30. Skillnad??
Ingång till min skola.. 1 meter hög sandmur. Den va inte där imorse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar