söndag 9 oktober 2011

En Katarina, en karaokekväll & Bengts död..

Nu har vi fint besök från svedala.. Äntligen är hon här! :) Åkte & plockade upp Katarina på flygplatsen ruskigt tidigt i fredags. Anlände med andan i halsen då mitt uttal på flygplatsen tydlligen inte var det bästa & vi hamnade helt fel först.. Pappa gled bara förbi allt eftersom han har nåt special pass så han var redan ute. Så stod jag & väntade & då dök hon upp! Kära Spike.. Hon hade lyckats sova nästan hela flighten.

Dagen bestod sedan av att visa lite köpcentrum & BTS en, hur den funkade. Vi hann med väldans mycket eftersom vi var uppe innan tuppen ens funderat på att vakna.. Vid lunch gick vi hem & tog en powernapp innan jag skulle till skolan & berätta om IVA & Sverige. Drar upp henne & beger oss till skolan, men ingen var där.. Som det kan bli ibland här så hade tydligen schemat ändrats.. Visade bibblan & vårt klassrum. Försökte få ta en bild på henne så att jag kunde visa att hon faktiskt var här, men tydligen så kände hon sig inte top notch, så det fick jag inte, & när jag presenterade henne för några klasskompisar så frågar en - kom du igår?- nä, säger Katarina, jag kom imorse, - ja, säger klasskompisen, ditt hår ser lite "här visar hon en gest som att K hår står rätt ut).. Varpå K ursäktar sig med- I just woke up.. Ha ha, de är ju inte direkt diskreta mina klasskompisar.. Kanske därför jag inte fick ta kort ;)

På lördagen begav vi oss till Hua Hin på en liten klassresa, vi tittade på floating market, ett palats & sen var det öl, grillade skaldjur & karaoke så klart.. Lyckades dock inte få upp Spike på en sång, men jag & Em ställde så klart upp. Vi fick klagomål på hög ljudnivå, så vi fick hela sällskapet bege oss från villan, förhoppningsvis var det inte min & Ems skönsång.. Sedan blev det två nattmarknader. Vet ni förresten att: 1. I Minivanar är det inte tillåtet att ha med sig hund, men däremot helt tillåtet att klä av sig naken? iallafall om man ska tro varningskyltarna som sitter i fönstret..  2. Ordet Hugh Hefner kan vara väldans svårt att uttala efter ett par öl..

Vi mötte upp Maria (som vi träffade förra gången vi va i Hua Hin) & en thailändsk vän till henne & tog en drink innan vi begav oss hem. Tack för att jag hade två levande GPS er med mig, då ingen  av mina klasskompisar svarade på mitt mess när jag frågade var vi bodde så vi kunde ta oss hem..

Idag stannade vi tre kvar i Hua Hin & hängde på playan hela dagen lång.. K lyckades bli bränd av en manet & har ett hand avtryck på låret. Det kan vara bra att smörja ut solkrämen & inte bara göra en liten "touch".. Suck, Falanger... (utlänning på thai) ;) Minivan resan hem var som vanligt intressant, jag & Em hamnade som alltid som packade sillar längst bak, med mig upptryck i fönstret & Emilies ben vikta i vinklar man inte trodde var möjliga.. Ni undrar var katarina var? Jo, hon satt på 1:a parkett med massa benutrymme.. Men hon hade en annan upplevelse.. Thailändska minivan chaufförers körstil.. Ha ha! Sov inte mycket hon heller..

Nu sak vi krypa ner, jag & Em har skola imorrn & Katarina ska få en thai massage & sedan en rundvandring på Grand Palace med en av lärarna & ett par studenter..

Herregud! Höll på att glömma.... Jag har dödat Bengt. Helvete. Måste genast införskaffa en Bengt II, hur ska det gå imorgon bitti???

Puss & kram


På väg till Hua Hin, såklart kunde man sjunga karaoke i mini vanen..




Behöver vi nämna att för att komma in på palatset så var man tvungen att täcka sig..? Det rann svett om oss alla vill jag lova..


Nästan hela gänget samlat

snyggaste brillorna haha



kvällens grillfest -seafood-














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar