söndag 30 oktober 2011

Time flyes bye...

Vi hade det så trevligt igår! Alla var glada i hågen & det var NÄSTAN så att vi snodde micken från live bandet innan kl ens var 9.. Josse, jag, Em & Lina tog mamma till Bayoke building för en födelsedagsmiddag, fick bord på terassen & beställde in mousserande vin till maten (jo, det fanns champagne men det var as dyrt & vi bjöd.. ;) ) Mästerfotografen Lina tog paparazzibilder högt & lågt & skrattade så det flög tårta ur näsan på henne (på riktigt). Mamma verkade nöjd med tillvaron iallafall & kvällen avslutades i baren på hotellet tillsammans med ett litet två-manna live band som spelade allt från Lady Gaga till Dynmite.. Otroligt skoj! Vi satt uppe till 01.00 ungefär innan vi satte Em & Lina (vår nya roomie) i en taxi hem till Victory Monument..

Vanliga familjer brukar träffas på söndagsmiddag, kanske en fika, kanske en lunch eller tja, en runda på stan. Min familj träffas en weekend i BKK, normalt? Pappa kom idag, ska vara i BKK till onsdag då han drar vidare på till Singapore. Inatt så craschade jag på mamma & Josses hotellrum & pappa kom instövlande kl 07.00.. Snäll som han är så väntade han dock 5 min innan han drog isär gardinerna & började snattra.. Josse stoppade i sina hörlurar & somnade om, jag hade inga sådana knep att ta till utan fick snällt vara vaken... jag vaknade av att han stod förvånat i dörröppningen & räknade huvuden, 1,2-3 vafan... Han trodde han gått in i fel rum.  Dagen har sedan bestått av sol, bad & mysig tillvaro. Man har liksom glömt bort hur det känns med lyxen att äta riktig frukost, ligga på ett fint hotell & bara bli uppassad.. Känns lite kontrastartat med vad som hönder i övriga BKK, men man får se det så att det ger pengar till thailand.. Tack så mycket för det kära ni!! Det betyder massor för mig :)

Kvällen avslutades alldeles för tidigt då mamma & Josse var tvungna att åka till flygplatsen & pappa åkte hem till hotellet.. Saknar dom redan.. Min lilla fantastiska men dysfunktionella familj :) Det finns tillfällen då man förstår hur man blev som man är, det beror ju givetvis på sina gener.. På både gott & ont! Men jag älskar min familj ändå.. Ha ha!

Imorgon åker vi härifrån, vi mellan landar hos Maria i Hua Hin, dit alla bankokbor dragit, så nu saknas det mat & vatten där istället & är allmänt kaos på gatorna... Därför kidnappar vi henne & tar henne med till Koh Tao, dit vi ska hänga i 4 dagar tillsammans med massa dykare.. Maria bor på soi 112 i Hua Hin, så där är vi nog trygga ett par timmar!

Min skola är stängd veckan ut & mina lärare kommer hålla mig uppdaterad om nör den öppnar igen. Håller alla tummar & tår för att Adriana ska kunna komma & hälsa på oss... Som sagt, det är fortfarande torr hos oss så det vore himla trist om hon inte får se BKK! Hon ska enligt plan landa på lördag!

Tack & hej!
/Eveline


Första kvällen mamma & Josse var här...



Första kvällen...



Mamma lyxade till det med en dry martini vid poolen. Vid frågan: Tycker du ens om det? Svarade hon: Det tror jag inte! Men när hon väl fick in den så gick det bra!



Tjusiga syster...



Mamma & Em visar hur man tar sig in shuttlen mellan hotellet & BTS.. Själv demonstrerar jag hur man uppräthåller en bra hållning..



Siam



Jag & Lina har aldrig sett mat förut... Uppenbarligen..



Poolhäng med en kokos juice..




Kvällsmys innan vi ska gå ut & fira mamma.. Spelar lite Jenga




Mamma vann!




Kändes nästan som man va hemma när man fick pyssla om Josses hår..



De tre musketörerna of Team Thai.. Ny medlem- Lina aka tårtsprutarn..




Utsikten är heeelt sjuk!!



Lina är mästerfotograf!






Vi försöker få till en bild där mamma INTE blinkar.. Vetefan om detta blev bättre??!! :)




Mamma & pappa fikar...



Modellande av saronger.. Detta mönster finns i begränsad utgåva som ni ser.. Snabba er & beställ innan lagret tar slut.



Coola brudar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar