onsdag 23 november 2011

Är det såhär vatten ser ut??!!

...ja snart börjar det bli dags för en påminnelse om hur denna ädla(?) dryck egentligen ser ut och smakar...Alltså, de här med semester... Ska man inte ta det piano & vila då? Nä, inte om det handlar om team thai.. Vi har på nåt vis lyckats få denna sömndruckna ö att vakna till liv faktiskt. sen har vi även släppt lös en djävul i form av en skånsk tornado.. Hon uppsattar Chang lika mycket som jag faktiskt!

Okej, från början.. Jag & Be (som hon heter här i thailand) anlände & checkade in i fredags, i en mysig liten bungalow..Kvällen spenderade vi drickandes Chang & spenaldes fyra i rad med två tyska herrar. Mycket trevligt! Vet inte riktigt hur det gick till, men vi satt på våra arslen från 16-24.. På samma punkt vill säga. Okej, vi hade så himla mysigt skoj :) Samtidigt så togs väl första diskussioen om att vi kanske måse byta location, då det faktiskt är en ganska lugn ö, trots några galna svennar..

Dagen därpå ansöt team thi medlemmen Em, trot alla små (?!) bakslag. & därmed var vi kompletta.. Molnen infannn sig såklart, men team thai håller flaggan i topp & därmed så kan man säga att solen alltid skiner, iallafall i våra sinnen.. Vi (eller alla andra, för jag har ju glömt att nämna att jag är nygaddad, så att säga...) badade friskt, jag har ju konvalescens på 1v.. (ytterligare ett oerhört smart drag av mig,,)...



badade, solade bland molnen & drack öl.. Man har ju ändå semester.. Sen bestämde i träff med våra nya tysklandsvänner på en restaurang där jag beställde fish and chips av nån outgrundlig anledning.. Fick in något som liknade en lite fisk file' med några pompa till, & avnjöt denna medan Be hade problem att ens få ner något som liknade mat då hennes mun brann, pet mak mak mak ( pet= starkt mak = mycket) Hon införskaffade en sexy mother pucker läpp glans (som nu är vardagsmat hemma i svedala, fråga katarina & Anna) men den hade inget i jämförelse mot maten.. Fråga våra tyska vänner, thaifolet i baren vi hamnade på & fråga oss...  Kvällen avslutades på en bar med bra musik, starka buckets & trevligt thai folk.. Det bästa var nog när vår chaffis sa: jag dricker inte & kör, ALDRIG! Bara för att 30 min senare, uppenbart lycklig över vårt tillstånd, drack både öl & rökte något som såg misstänkt joint liknande ut.. Sen bar det hemåt..


Bee fick en yoghurt för att kunna forsätta äta maten, då är det starkt på riktigt

dagens restaurang

Bee and the buckets


Bee och nyfunna vänner på stranden

Ja, som vanlig har man ingen riktg koll på saker här borta! Min klasskompis ringde mig & sa att hon skickat in vårt sista arbete så för mig är denna saga slut.. Nu är de bara semester som gäller, ett sentimentalt inlägg om allt kommer, men nu har vi brått iväg, ska till vår reaggae klubb där vår kompis rastafari vattenpöl (autocorrect fick rastafari bartender att bli rastafari vattenpöl..) håller våra platser...

Tack & bock.. Oroa er inte, team thai håller fortfarande flaggan i topp ett tag till.. Bra Lina som fattas :( Saknar henne.. <3 ) Imorgon blir det förhoppningsvis Koh Lipe & se Phi Phi, om vi kan avbok vårt hotell här vill säga!! //Ev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar