fredag 11 november 2011

Särskrivnings AB..

Jag fattar inte vad som hänt, men Em har gjort det klart för mig att jag särskriver ALLT, & nog tusan har hon rätt. Vad hände? Jag skyller på, ja, vad ska jag skylla på? Jag skyller på att jag är jag helt enkelt!

Idag är det den 11/11-11 & nog gick den till historien den med.. Det är den dagen med absolut minst sömn iallafall för mig. Men det visste man ju redan innan. Jag lyckades skrapa till mig typ 2 timmar liggandes på en bänk på flygplatsen. Man skulle kunna säga att vår planering för dagen var perfekt faktiskt! Började med att vi ramlade in precis när Lina vaknade, slängde oss i ducschen & tog våra packade väskor. Inser ganska snart att vi missat det där med att boka taxi till piren. Aj aj, finns INTE så många att välja på kl 6 på morgonen efter ett FullMoon party. Jag (som alltid är överdrivet positiv & tänker att det ordnar sig..) stövlade ner till receptionen & tänker att hej & hå, nu fixar dom det på en gång.. Det var inte med i planeringen att den skulle vara stängd.. Skit.. Men som en blixt från klar himmel så dyker det upp en trött thailändare på moppe precis då & några misslyckade samtal senare så hoppar jag upp på moppen & åker in till "byn" där det finns en thaikvinna vaken. Strax därpå kommer Em & Lina farande & kvinnan stövlar iväg, något stressad då kl redan är 06.25 & båten går 7. Sedan bär det av på en nervkittlande resa, där Em nånstans säger: Har hon ens körtkort? Mitt svar blev- det är det man inte riktigt vet.. Vi slänger oss på båten precis när den ska gå.. Planeringsmiss- Team thai 0-1.

När båten anländer vid piren jag ska hoppa av på inser vi alla att, men hur ska jag hitta en taxi till flygplatsen? Utan att betala en hel månadslön? Men ser ni, det ordnade sig då jag såg en kvinnlig (?!) moppetaxi chaffis & hoppade på i tron om att det nog inte va så långt.. Oj vad fel jag hade.. Efter 30min fartfylld resa i kringelkrok vägar, trafikrusning, motorväg, kappkörning med en annan moppetaxi även han med en neonmålad FullMoon party snubbe bakpå & dessutom med något lite sömn i kroppen så strandade jag på flygplatsen i alldeles för god tid. Lyckades dock få till en tidigare biljett, så jag behövde "bara" hänga på flygplatsen från 9-13.45. Intog första bästa bänk, lindade in mig i alla väskor & slocknade som en gris i 1½ timme.

Nu är jag hemma igen, & det känns så skönt! Vilken härlig känsla det var att komma hem till lägenheten & BKK där de inte utnyttjar att man är "turist", skriker inte efter dig & hjälper till. Det är skönt att komma bort från turist hetsen helt enkelt..

Imorgon ringer klockan 03.00, ska möta Nok 04.00 för att bege mig till flygplatsen igen, vi åker på study trip med första anhalt Singapore.. sen möter resten av team thai upp i Kuala Lumpur, dit vi ska sen. Vi åker hem på onsdag hela team thai & sen är det bara förberedelser inför examen på fredag då team thai ska närvara.. Så kul att de ville vara med när jag är klar! MYYYS!

saknar redan mina musketörer, men de är på väg till Borneo nu, så de lär nog inte sakna mig! Tur jag ska spendera lite tid med mina kära klasskamrater då det snart är dags att ta farväl.

Puss & kram på er!

Förresten, det är fortfarande snustorrt hos oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar