torsdag 3 november 2011

Hemma i BKK!

Ja, då var man tillbaka i verkligheten igen.. Hemfärden från Koh Tao igår var  mycket intressant måste jag ändå säga.. Jag & Maria hade samma tur, då hua hin är ett stopp på vägen mot bangkok.. Perfa med lite social tillvaro! Efter att jag i princip lyckats kamikaze skjuta ett säte över en stackars thai snubbe så kunde turen iallafall börja. Båtturen var som skuren ur en skräckfilm, här kan man snacka om vågor!! Jag klarade mig rätt bra, men när folk ställer sig brevid en & förösker "torrsurfa" i takt med vågorna för att inte må illa börjar man undra.. Pressade i stackars Maria tuggummi & hade andningsövningar då hon såg lite grön ut när vi kom i land.

Glada över att ha klarat oss från alla former av uppkastningar så checkade vi in på bussen, hade bestämt var vi skulle sitta så illamåendet skulle gå över, smarta som vi är. Jag hoppar in på bussen & blir fångad av en thai snubbe som hänvisar mig upp på ovanvåningen, skit, det var inte vår plan, men jaja.. Okej, tydligen så har thai folket för en gångsskull planerat, för nu minsann placerade de Hua hin folket på nedan våningen & bangkokianerna ovan.. But why!!? Happ, så mycket för den sociala tillvaron. Som tur var så spelade de Step up 3, en riktigt bra feel good film.. Eller, gjorde de?? Nä, för filmen stannade mitt i.. Tack! Hade en thai kvinna brevid mig som uppenbarligen var lite kjelsjuk, för nog la hon sitt lilla huvud mot min axel & dreglade lite. Satt & fnittrade lite för mig själv.. Film 2 började, minns inte vad den hette, men jag har sett den förut & den är helt ok.. Joråsåatt, den stannade också mitt i. Någonstans häremellan så fäller resenären framför mig sitt säte helt, jag sitter som i ett skruvstäd & kan inte fälla bak mitt då jag har en lång herre bakom mig.. Då minsann börjar isbjörnarna komma. Visste ni att det fanns isbjörnar här? Inte jag heller, men det finns.. På lyx bussen på väg till BKK.. jag hade verkligen inte hellre varit med på koh Pangan & varit på half moon party.. Jag är definitivt INTE bitter!

När vi stannar i Hua hin så hoppar jag ner där Maria har hållt sitt säte & efter ett snabbt adjö kryper jag upp i det varma sätet & somnar.. Äntligen! Vaknade en gång av att jag låg uppkrupen med ansiktet mot sätet, men som tur var så vaknade jag ju innan jag kvävdes.. :) hann inte dregöa för mycket heller..

Kom till den nystädade lägenheten vid 2 imorse, kl ringde 06.15.. SNARK! Ja ja, sova kan man göra i ett annat liv!

Hade fått mail av min lärare, måste publicera det, så ser ni hur lite det är kvar! Jag får liiiite panik..

Puss & kram så länge!!
//Eveline

Dear All,

I would like to update about our schedule.

3 Nov 2011
8-12: practicum
1-3: Lecture_Nursing care in NICU
4 Nov 2011
        8-12: practicum
        1-4: meet Ajan Srisuntra
7 Nov 2011
        9am-4pm Case Conference for NICU group
8 Nov 2011:
        Prepare for Project Presentation and Complete Case Study
9 Nov 2011
        Project Presentation
10 Nov 2011
        Course Evaluation
11 Nov 2011
        Prepare for Study tour

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar