torsdag 10 november 2011

There is a fracture, I need to fix it....

Hohoo!

Här kommer en hälsning från koh Phangan! Denna ö är helt underbart soft på nåt sätt.. Man kan knappt fantisera om att det om ett par timmar förvandlas från soft paradis ö till crazy party mecka då det är ett speciellt full moon party idag. Något mina lärare tipsade om i messet jag fick tidigare.. Då är det ok att gå, eller hur?

Igår satt jag & Em i sann team thai anda & filosoferade över hur jäkla skoj vi haft det på denna resa.. Lina är en duktig student & håller på för fullt med sin C uppsats, så hon joinade för lite käk senare.
Jag skickade in sista delen till projektet imorse.. Kom på att jag inte ens nämnt vad det handlar om, det handlar om vikten av beröring mellan föräldrar & barn trots att det handlar om prematura barn & nyfödda som ligger på en intensivvårdsavdelning. Riktigt spännande faktiskt!
Har vaknat tidigt två mornar i rad då min sov kamrat Em tydligen försöker bygga ett helt nytt trä hus.. För tametusan vilka timmerstockar hon släpar på! Det är nåt nytt fenomen, har inte märkt det tidigare J Inatt har både Lina & jag varit på & puttat på henne, så hon har legat vaken rädd för att somna om & börja snarka igen.. Stackare!
Nu till rubriken, inte heelt sant, men nästan.. Det är faktiskt en tycka synd om Em dag idag. Hon fick för nån vecka för sig att knäa en korall, fisk, annat konstigt (vi vet inte riktigt..) & detta slutade i ett par prickar innehållandes små taggar. Nu har det börjat smärta igen efter sisådär 7 dagar & de senaste 3 (!) dagarna har jag tjatat om att hon ska gå iväg & kolla.. Varmt, ömt- ja, ni fattar. Idag lunkade hon iväg, förmodligen mest för att få mig att knipa, men nu har hon ett helt medicinskåp här hemma. Pencillin, salva, you name it- she has it! Stackars knä. Men nu blir allt bra!
Idag ska jag på thai massage, HJÄLP! Måste säga att jag är lite nervös, men jag tror att det behövs. Det gäller bara att slappna av & låta det hända.. Sen har jag, efter att ha plåstrat om en stackars snubbe som skrapat upp hela benet + en arm valt att strunta i moppen denna gång.. Känns som att det var ett ”sign”. Anna- I give in..

Dagen i övrigt har handlat om att dricka vatten, smörja, sola, bada & bara ladda inför ikväll. Imorgon blir en dag från helvetet då båten tillbaka från partyt går 04.00, taxin från hotellet till piren 06.00 & båten från piren- koh Samui 07.00. Vad jag sen ska pyssla med på flygplatsen vete tusan.. Blir nog att slå mig ner & sussa tror jag..




4 kommentarer:

  1. Raring där. Men jag visste inte att koraller kunde vara så aggressiva?

    SvaraRadera
  2. ...du ANAR inte hur aggressiva dom kan vara...ajajajAJ säger jag bara, piggar i hela knät, men nu har jag fått färgglada thaiantibiotikapiller så nu är Ev lugn igen hehe ;-)

    SvaraRadera
  3. Har du inte lärt dig det på sskutbildningen? Ju färggladare medicin desto bättre. Man kan faktiskt jämföra M&Ms med ett fleratl vita piller och M&Ms är bättre. Tror vi ska införa mer sånt på jobbet?

    SvaraRadera
  4. haha klart vi ska göra det ;-) en mycket bra idé!!

    SvaraRadera