tisdag 1 november 2011

Har jag blivit alldelens gaaalen??!!

Imorse drog jag, Maria och Lina på äventyr medan Ev sussade kvar i sängen. Dagens utflykt; snorklingstur runt koh Tao, något vi kände att man ju bara måste göra när man är på ett ställe som anses ha ett av det finaste snorklingsvattnet i världen. Så....vi hamnade på en gammal fiskebåt som numera tjänstgör som turistbåt och gav oss iväg tillsammans med ett gäng glada typer från världens alla hörn. Första stoppen, kastade mig i vattnet och insåg snart att snorkelsetet läckte som ett såll. Ett dussin kallsupar och en ny snorkel senare så var jag iväg på upptäcktsfärd i det kristallklara vattnet. och snart simmade jag öga mot öga med en haj på närmare 1,5m. EN HAJ??!! Har jag blivit heelt galen?? Någonstans borde jag kanske ha fattat av strandens namn, Shark bay, att detta kunde hända men i mitt stilla sinne trodde jag att det var en turistfälla som så mycket annat här. Men icke - och helt plötsligt kändes det ju JÄTTENATURLIGT att jag handlöst kastat mig i vattnet från båten...som så mycket annat här; åka tre personer på en moppetaxi, åka med galna minivanchaffisar, korsa gatorna i Bangkok, klättra på utsidan av båtar...you name it, en haj mer eller mindre får en knappt att lyfta på ögonbrynet längre... det där med sunt förnuft får man lägga på hyllan som utbytesstudent i Bangkok... Snorklade dock glatt vidare och såg både flera hajar, en massa fiskar och finfina koraller. Dagens forstatte på samma sätt, snorklade på fyra olika ställen runt ön innan vi avslutade på en liten paradisö utanför koh Tao där vi fick vada i tidvattnet mellan öns två delar, där vi besökte en utkiksplats och där vi hamnade mitt i en dykargrupp när vi va ute och snorklade. Såg lite skoj ut när dykarna kom gåendes på botten när jag själv låg och guppade vid ytan haha!!



redo för äventyyyr



kristallklart vatten

ytterligare thailändsk intelligens i skyltväg...

Em och Maria



faantastiskt!!

Nu är biljetterna bokade för morgondagens äventyr; Lina och jag åker vidare till koh Phangan medan Maria och Ev ger sig av hemåt. Ev ska ju tillbaka till sin skola på torsdag morgon... Sen håller vi alla tummar att vi får svedalabesök i helgen, Adriana är på ingång mitt i översvämningsoroligheterna så vi hoppas att hon kommer kunna åka hit!! Nu är det sovdags här på koh Tao, imorrn blir det beachen innan det är dags för nästa äventyr!! Må så gott, det gör vi!! kramar från Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar