söndag 6 november 2011

turister i Thailand...hur sjutton står ni ut??!!

Tog sovmorgon imorse...lycka!! Det är tämligen intensivt även här i Thailand när man flänger runt mellan öarna. Lina den morgonpigge rackaren var på stranden och joggade och Ev låg och kikade på tecknat på tv, haha ja det är ungefär så team thai arbetar på söndagsmornar... Efter en go frulle på puben tvärs över gatan (nej inte bacon och ägglikör...) så mötte ja upp resten av gänget på stranden. Kom dit och var väl tämligen bitter kan man säga, för på vägen hade en försäljare sjungit en sång för mig, en annan sparkat sand på mig och den tredje vete tusan om han gjorde nått mer än existerade mendet räckte, not my cup of tea om jag säger så!! Kan väl sammanfatta det hela såhär -- Emilie passar I-N-T-E i den turistiga delen av thailand, blir alldelens stressad av att vara här... man hinner knappt tugga ur munnen innan servitriserna rycker ens tallrik, man får inte vara ifred två sekunder på stranden och man kan inte gå en meter på gatan utan att nån river och sliter i en... shoppning shopping...special prize...maaaaasssaaaaaaggeeee...gahh ja blir galen!! Fattar inte hur alla turister som åker hit står ut om jag ska va helt ärlig, skulle behöva gå en kurs i "att vara turist...", undra om det finns på högskolenivå månne??! Nån som vet...

Lugnade mig dock ganska snart då både Ev och Lina skrattat gott åt mitt lilla utbrott... hade dock go lust att sätta upp en stor skylt - Låt mig va!!- men men... Har blivit lovad av resten av gänget at vi ska flytta till en annan strand imorrn, nån som har några tips?!!

Nu ska vi bege oss ut i verkligheten igen efter ett antal timmars effektivt pluggande --Johanna, du har fått mail :-) Inga bilder idag, hänger med datorn utanför balkongen för att få internetkontakt så känns inte helt stabilt! Nu vet ni iallafall att vi fortfarande lever... kram på er!! /Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar