torsdag 3 november 2011

Överlevde visst idag oxå!!

Herreguuud, den här resan blir bara galnare för varje dag som går. Igår kväll medverkade jag och Lina i half-moon party här på ön, och det med besked!! Vi blev utkörda mitt ut i djungeln där det var ett stort festivalområde där temat löd more is more och då menar jag människor, neonfärger, musik och en och annan alkoholhaltig dryck... Klockan hann bli närmare fem innan vi var hemma i vår lilla bungalow igen med diverse mer eller mindre snygga neonkroppsmålningar...En sån sjukt galen kväll, trodde inte att man kunde stöta på så många original på ett och samma ställe...lovar att vi skrattat så vi har träningsvärk i magen!! ...om ni nån gång får möjlighet att delta i detta jippo kan det starkt rekommenderas!!


powernap a la Lina


målade och klara för partajj


det tredje musketören fick vara me på ett hörn..ehh..arm.

Vi klev upp skapligt i morse, något trötta i ögonen och var rörande överrens om att dagen skulle spenderas på stranden. Men...så fick Lina den eminenta idén att vi skulle hyra en moppe och vips var vi iväg på nya äventyr!! Eftersom jag har kört moppe typ en halv gång i mitt liv så överlät jag chaffisrollen till henne, hon försäkrade att hon iallafall kört ett par gånger i sitt liv dock för många år sedan...betryggande!! Som tur var hade tjejen här i receptionen lämnat en karta utmärkt med diverse värt-att-stanna-på platser och vi kunde snart konstatera att...jodå...vägarna här var ganska så snälla för två nybörjare som oss. Inte speciellt backigt och mestadels raksträckor. Men...det skulle vi ju aldrig sagt, snart stod vi mitt i en närmare 90 graders backe och när Lina skrek lite halvt hysteriskt att "det här gåååår inte!!" ja, då valde jag faktiskt att hoppa av... Snart var vi dock varma i kläderna och chaffis-Lina susade fram som hon aldrig gjort något annat än kört moppetaxi, hon missade dock några gropar vilket resulterade i lite studsande men annars skötte hon sig utmärkt!! Min roll var kartläsare...hur sjutton tänkte vi där??!! Jag hade nämligen fullt sjå att hålla i min för att inte ramla av i kurvorna något som ledde till ett antal felåkningar och några hysteriska skrattattacker... "Lurade" oavsiktligt in Lin på fel väg, en väg som stupade så brant så jag var övertygad om att vi skulle dö... fick prata lugnande med Lina, som hängde i bromsen, hela vägen ner...såhär i efterhand kan jag erkänna att jag blundade och hade en puls på närmare 200, men...det gick ju bra det också! Dagens prövning fick dock sin belöning när vi nådde fram till dagens slutmål, koh Mah, en liten ö som vi fått rekommenderad av en vän och som verkligen var värd att besöka! En underbar sandstrand som förband Phangan med Mah, fina snorkelvatten och en god Tom Yam soppa senare kunde vi bara återigen konstatera att livet är rätt gött som utbytesstudent! Dock lyckades vi -läs jag- med några mindre tabbar; 1) att försöka rätta till cyklopet när man befinner sig under vattnet kan inte rekommenderas, man får en massa saltvatten i ögonen... 2) att använda solskyddsfaktor 10 i ansiktet på morgonen och sen inte smörja in sig mer under dagen leder till lätt stram hud i fejjan, allt går dock att lösa med aftersun... 3) att försöka ta sig upp ur vattnet på ett ställe där vågorna från två bukter möts medför att man får kämpa som en idiot för att inte driva ut till havs, måste dock vägas upp med att jag förvarnade alla andra på stranden att inte kliva ner i vattnet där, man ska dela sina dumdristigheter med andra, sant??!! Sen for vi hemåt, körde lite lätt vilse ett par gånger - jag skyller på att karta och verklighet inte stämmer överrens- tog en fika i hamnen och snart är det dags för kvällsmat på vår lilla terrass... Ytterligare en fantastisk dag med mängder av intryck börjar lida mot sitt slut...



wroom wrooom



koh Mah

Imorrn kväll återförenas de tre musketörerna igen, Ev tar kvällsflyget från Bangkok till koh Samui. Återigen brist på information om och när översvämningen ska drabba våra kvarter, om och när skolan är öppen eller stängd och om och när man bör kunna åka tillbaka till Bangkok igen... Adriana, det kanske inte är ett så dumt beslut trots allt som du tagit att avboka din biljett hit i helgen även om vi alla i team thai tycker att det är jättetrist!! ...önskar mig återigen ett sånt där magiskt piller som får en att lära sig thai på mindre än en sekund... kram på er!! //Emilie

ps. vi har en gräshoppa nåstans i vårt badrum, Lina har diagnosiserat den med tarmvred så ni kan ju tänka er hur den låter!! Måst försöka få fatt i den innan jag blir hörselskadad gahh!!

1 kommentar:

  1. Känns bekant det där... När vi gjorde vår senaste luff (10 år sedan, suck...) tillbringade vi 9 nätter på Koh Mah-stranden. Grymt skönt.

    SvaraRadera