söndag 20 november 2011

Beerhouset som blev Hamburger Börs som ligger i Bangkok...

Det har varit omtumlande dagar de senaste dagarna... Först var det allt smussel med Fröken Bennes hemliga entré, allt planerande och att försöka få reda på av Ev vad som skulle hända på fredagen utan att behöva säga; för i h**vete, Benne kommer jue... Men allt gick klockrent, examensdagen var så lyckad och tårarna var som sagt mååånga. Att det ska vara så svårt att säga hej då!

Igår när Ev for omkring med resväskan här hemma och försökte organisera sin packning till hemresan, som ju närmar sig med stormsteg för hennes del, så tog jag och Lina med oss Benne till Lumpiniparken, även hon måste ju bli introducerad för Herr och Fru Varan right! Benne den rackaren bestämde sig för att hon skulle klappa varanen och var till skillnad från alla de andra vänner som vi tagit med till parken inte det minsta rädd för djuren. Hon klampade fram som en virvelvind och varanerna flydde i panik ner i vattnet, blängde på oss och simmade iväg... hehe! Eftersom gårdagen var en mycket varm dag så låg det massor med varaner på land i skuggan och vilade... På ett ställe låg en hel drös på samma ställe och det var tametusan dom största jag sett någonsin, de var närmare 3m än 2 om jag säger så! Här behövde även Benne moraliskt stöd, dock var hon 5cm från att klappa en varan på svansen men vi kom på att det där med sår eller gips på en sandstrand på Lanta kanske inte är en så god idé så hon backade... När vi gått ett varv så hade vår atletsroomie Lina sprungit två. Sen vet jag inte vad som hände, Benne återupptog sin forna karriär som cirkusart....ehh...truppgymnast och det både hjulades, rondatades och stogs på händer. Mycket underhållande, något även parkvakterna tyckte då dom skrattade gott åt våra upptåg.

Sen drog Ev och Benne på shoppingrunda medan Lina och jag satt hemma framför varsin dator och pluggade...Klockan 18 skulle vi bli hämtade av Ali för att åka till en beerhouse som hon velat visa oss ända sen vi kom hit till Bangkok. Tio i sex ringer Ev:s telefon, det är Ali som undrar var vi är...naturligtvis var dealen att Ali skulle ringa innan hon kom och naturligtvis hade hon inte gjort det så det blev till att ta sminkväskan i handen och rusa ut till hennes bil. Vi åkte bara fel en gång tror jag, eller som Ali sa; inte fel, jag vet inte var vi ska.... Sen kom vi fram till Bangkoks svar på "Hamburger Börs", ett roligt ställe med mängder av uppträdanden, extra stora beertowers och en massa god mat. Vi skapade ett eget litet dansgolv och grannborden hänge naturligtvis på och studsade runt tillsammans med oss och vi dansade ända in på småtimmarna... Jisses vad jag kommer sakna dessa underbara och lättsamma människor när jag åker härifrån. Varför kan inte Sverige vara mera som det är här, varför ska vi svenskar alltid krångla till allt hela tiden??!! Det går vare sig snabbare eller blir roligare för att man gör det... A:s man for runt som en paparazzi hela kvällen, jag lovar att han tagit tusentals bilder! Ikväll är vi medbjudna med gänget till en restaurang där man äter sjömat (..ja Ev sa så...). Ska bli spännande och se om dom serverar sjömansbiff eller jätteräkor eller båda delarna, det är det man inte riktigt vet!


Benne in action!!

Välkommen till det tyska ölhuset

A och Ev

Lina och Em




Påväg hemåt...mååånga i samma bil hehe och en dizzy Ali bakom ratten...

Hörrni, teamet är på rymmen i shoppningvaruhusen...Jag ska göra lite skol-nytta innan dom kommer hem! Adios Amigos! Hörs snart igen :-) //Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar