lördag 26 november 2011

Mr Pooh

Goddag!

Nu har vi varit på denna fantastiska ö i 3 dagar.. Tiden bara springer iväg. Igår befann vi oss liggandes som strandade valar på stranden, varvat med plaskande som elitsimmare med snorkel! fasiken vad vi är bra på att snorkla! Eller, iallafall Em & Be som plaskade runt som de inte gjort annat! Själv försökte jag få den förbaskade snorkeln att inte fyllas med vatten, gick sådär.. Rätt vad det var fick jag lov att titta upp & tömma ur. Sen är det ju lite av en skräckblandad förtjusning att se det fantastiska livet under vatten & samtidigt se upp för alla galna longtailbåtar som far fram & tillbaka! Vi har iallafall kommit fram till att Ems knäskada måste bero på en sjöborre, formen är misstänkt likt krigsskadorna hon har. Dumma borre. Vi skulpterade även en otroligt vacker skapelse i sanden, en muskulös manskropp! Detta fascinerade alla shemales som arbetar på vårt hotell, de fnissade gott åt mannens "paket"!! sedan återgick de till att nogrannt sinka sig vita i ansiktet & mål på lite glans på läpparna.. Kanske kan erbjuda dem lite sexy mother pucker senare... :)

kvällen avsutades med ett eller två torn på Pooh's pub, där en trubadur spelade bra musik, ägaren var galen ( I ett försök till att skoja ledde han in mig & Be på killtoan till hans stora förtjusning, dock inte den stackars turisten som stod & släppte vatten.. Han såg mest chockad ut..) & det fanns en hel del svenskar. Det roligaste på kvällen, förutom när Be besteg scenen & sjöng "Yesterday" (??!), var nog när vi skulle ropa på ägaren & inser att det blev: Mr Pooh! Nivån på humorn var lite låg ett tag..



Torn nr 1


Torn nr 2


Torn nr 3

Be tackar & bockar för applåderna, hn var så duktig!
Idag har vi tagit en promenad till en annan strand, men den var inte så fin så vi tog en båt runt udden till nästa.. Vi insåg dock ganska snart att vår strand är finast & vi promenerade hem igen. Promenaden dit var något av en pärs, vi gick en redig omväg, det var ungefär 100grader, solen sken, svetten rann, Be glömde sina skor hemma, helt plötsligt möter vi en munk där vi går halvnakna & vår försök till att skyla oss gick sådär..

Bra namn va??
I en longtailbåt...



Nu har jag en bekännelse.. Ingen thailandsresa utan ett sår på foten.. Iallafall om det gäller mig.. Igår så (av nån konstig anledning- jag drog inte bort den med flit!- lossnade in skorpa. Jag stannade därför på apoteket & inhandlade lite förnödigheter, så när vi kom till vår strand gick jag hem & donade lite.. Det skulle jag ju inte ha gjort.. Alltså, mina små snorkel elitsimmare.. på den korta tiden har de hunnit simma ut i vattnet, Em simmar rakt in i ett manetstim & får nån form av missilfart in till stranden igen, Be, som slått följe med Em, simmar i godan ro till hon inser att- var är Em? Då, eftersom hon följt i samma spår blir även hon attackerad & börjar sprattla. Som tur är så är det nån italienare som sett allt & ropar dem till sig & häller ättika över dem. Behöver jag nämna att de placerat mig mellan sig & att de doftade lätt intressant en stund. Be ville åka hem & Em kände sig som att hon rullat i brännässlor.. Men nu är allt bra igen!

Vill även tillägga att jag noggrant valt placering av mitt sår & kan informera om att mina trampdynor är hela, så ni kan vara lugna!

Detta är skulptering på hög nivå!

Färdig!!








Be har hittat nåt intressant!

Ja, ibland vet man inte vad det är man äter riktigt...


Ikväll ska vi till Mr Pooh (ha ha ha) igen & äta, vi har dessutom blivit lovade att få en sång sjungen för oss. Den är lite thailand för mig & Em, så han skulle öva & lovade att vänta till vi kom med att spela den.. Sen ska Be sjunga också så vi räknar kallt med en discount!

En eremitkräfta blir bortburen av Be

Team thai mantra...
Vänskap är härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar