måndag 7 november 2011

Pensionärsdjävlar

Hej hopp!

 Igår bosatte vi oss på stranden ett par timmar, solade & badade & hade en egen komedi show brevid oss där ett gäng glada australienare drev med försäljarna.. Man skulle kunna säga att thai folk inte är super bra på att härma australiensk dialekt! Man skulle också kunna säga att de gav försäljarna huvudbry.. Så sjukt skoj..! Lina & Em lämnade mig själv i ett par minuter medan de simmade, på den stunden hann jag bli erbjuden att köpa marijuana, bli klädvakt åt en korean som jag senare fick mota bort från våra solbäddar & bli tafsad på av en thaikvinna som ville sälja massage..  Nja, just en smekande massage på låret är kanske inte riktigt vad jag är ute efter? Som Lina sa så fint när de kom tillbaka: Ev, dig kan man verkligen inte lämna själv! Nä, man kan nog inte det.. :)


enda chansen att hålla Ev stilla i 30 sekunder ;-)

 Efter beachen så satt vi på hotellet & pluggade ett par timmar innan vi gjorde iordning oss & drog ut på stan. Vi hade en super rolig kväll igår, vi stötte på australienarna från stranden på restaurangen vi käkade på vilkt slutade med att vi (av nån outgrundlig anedning) utmanade dem på biljard.. man skulle kunna säga att biljard kö & boll hantering inte är team thais starka sida... Man hade ju hoppats att Lina som inte hade intagit någn stark dryck skulle reda upp allt, men icke.. Bollar flög över bordet, missades helt & ja, ni fattar..





Efter detta så var det tydligen någon blond donna (gissa vem..?!) som kom på den briljanta idén att vi skulle dra vidare in på bargatan & dricka buckets.. Sagt & gjort! Sen var vi iväg & dansade & hade riktigt skoj! Fullt med folk.. Vaknade upp i morse något ärrad..  Jag tänker här sno ett citat från vår forna medlem Jo.. Jag står inte ut med mig själv! En bula i pannan, ett sår på foten & en vattentörst utan dess like.. Varför ska man vara så förbannat klantig!? Eller, allt är bucketsens fel.

Vi har nu lämnat turist hysterin bakom oss & flyttat till en annan strand där det är lite mer lugn & ro. Lina & Em ska plugga & jag håller på med mitt patient case & projekt arbetet, får turas om lite med datorerna då jag har min kvar hemma.. Vi har haft en egen show idag också- pensionärsjävlar in real life skulle man kunna säga! Började med att ett gäng glada pensionärer kom till playan, gick ut i vattnet, började tjoa & göra volter (?), sedan hittade de en kokosnöt på stranden som dom började bolla med.. Som final drog de på stora grejerna.. Gubbarna hyrde vattenskoter, satte den tyngsta längst bak (de var 2) så med en baktung scooter drar de ut till havs full gas, tvärnit, långsam sväng, full gas förbi sina tanter vrålar tjohoo & vinkar glatt till sina fruar!

                                        
                                                                    ...två glada pensionärer...

Kan väl säga som så att: Sån vill jag också vara när jag blir pensionär! Det var Em & jag rörande överrens om! 
lycka...eller??! svensk tidning på hotellet

Jag har nu bokat om min hemresebiljett eftersom min kära Benne bokat in fel dag till hemresan.. Jag skulle flyga den 2/12, hon bokade den 3/12.. Men i ärlighetens namn så är det säkert jag som sagt fel! Bra Eveline- men nu är det fixat så nu måste jag bara boka om med min privat chaufför Fia :) Allt är som  vanligt med andra ord.. Kaos :)


Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar