söndag 25 september 2011

Allt är bucketsens fel...

Iallafall att jag mått som jag gjort idag! Har varit lite seg faktiskt.. Ytterligare en lyckad helg har gått av stapeln här i Bangkok/ Kanchanaburiprovinsen.. Tiden bara flyger iväg!

Fredagen påbörjades med en efterlängtad sovmorgon, nice! Fick en trevlig överraskning då jag helt plötsligt var ledig på fredagen, men eftersom mitt arbete jag gjort dagen innan inte blivit sparat (såklart) så satt jag med det ett par timmar innan vi begav oss mot taxin som skulle ta oss till busstationen. Lyckades tillslut få tag på en taxi chaffis som fattade var södra stationen låg & så bar det iväg. Efter typ 40 min slår sig taxi chaffisen i huvudet & utbrister- sa ni södra? Jaaa, nä, då har han kört oss nästan ända fram till norra stationen. Den ligger på andra sidan Bangkok.. Efter typ 1½ timme ytterligare så svänger han in på södra stationen, får betalt (han stängde av & startade om taxametern iallafall..) & vi kan, med lätt sittsår, gå in på stationen & få lite mat i oss. Ett besök på damernas slutade i att jag, återigen slogs med dessa förbannade toaletter, försökte på alla möjliga sätt att tömma blåsan, men allvarligt, hur svårt ska det vara?? Ställde mig t om med ansiktet mot väggen ett tag & försökte "komma till".. Några cirkuskonster senare kliver jag ut högröd i ansiktet av ansträngning.. Ställer mig & väntar på Emilie, tänker lite tyst för mig själv- undrar hur det går för henne? Hon kommer ut, ser helt cool ut, & jag frågade hur gick det? Det diskuterades tidigare om att Emilie har medvind.. Alltså, denna kvinna, hon står inte bara med ryggen mot vilken storm som helst, hon står med ryggen mot hela jävla Katrina. Hon stövlade in & fick en vanlig toastol..

Tar oss ut på perrongen & ska ta bussen, jag hamnar lite på efterkälken då jag sprang in & fixade vatten & pratade med nån. Emilie gick i förväg & tog sittplats så vi skulle hamna brevid varandra. Plötsligt så tittar jag upp & inser att bussen rullar. Jag tänker- de ska väl bara flytta på sig, men så ser jag emilie vinkandes & i nästa sekund hur hon rusar fram & pekar på mig genom framrutan.. Helvete- tog min väska & började löpa som en gasell & tänkte att hur i helskotta ska jag kunna hoppa på i farten? Jag kommer ju dö! Men han stannade som tur var.. & så var team thai på väg på nya äventyr..

Det var många tillfällen på bussfärden vi tänkte- var fan hamnar vi nu? Helt öde, kolsvart varvat med stadsljus & barer, fascinerande..Tillslut hittade vi fram till vårt guesthouse, riktigt mysigt ställe! Vi installerade oss & gick upp till baren/häng placet & drack varsin öl & åt mat. Förberedde oss på att ha en tidig kväll då vi skulle upp tidigt & sightseea. Planen var klar: kl 9 ska vi va på tiger templet, sen till Erawan waterfalls & avsluta kvällen på kho san road.. Perfekt!

Det sket sig direkt. Hittade en chaffis som körde oss till tiger templet (bilfärd på typ 40 min) då öppnar det inte förrän kl 12, fuck.. Kl är då 10 ungefär. Happ, vi får chaffisen att köra oss till vattenfallen istället, bra.. Tar oss dit, & börjar vandringen.. Vilka vyer! Otroligt häftigt att bada bland vattenfallen.. Man fick dessutom gratis fisk massage, ni vet fiskar som äter på fötterna, de högg så fort man hoppade i.. Jag är ju en mes när det gäller sånt, så jag hoppade mest upp & ner. Emilie hade typ badskor på sig, så hon märkte ingenting :) Förutom alla vackra vyer & häftig klättring så fick vi även spana på ryssar, vare sig vi ville det eller ej, för det fanns det gott om här!

Efter 3 h av bad, vandring, skridskoåkning i lera, nära döden halkningar, skrubbad tå & enstaka myggbett så kom vi till tillbaka & chaffisen körde oss till templet. Vi kom dit vid 3, de stänger 4.. Thai folket var som galna! Nu var det bråttom.. Fick dessutom köpa en jävla turist t shirt, för inte hade ju jag tänkt på att vi skulle till ett "tempel" & va tvungen att täcka axlarna.. Run, run, here, quick, sign your name, go there, come here, come on COME ON! Vi bara sprang omkring & skrattade åt hetsen.. Herregud.. Tittar upp & ser en blond snubbe som står & garvar högt åt oss & vårt hets.. "quick put on the shirt, cover up cover up!!!" Vi börjar skratta alla tre & så träffade vi Mark, en holländs pilot som är på resa i thailand i två veckor.. Vi får klappa tigrarna, får vårt kort taget, de sover sig genom nästan hela besöket. Lyckas få en snyting av en jättetigers svans x 2.. De förnekar bestämt att de är drogade, hoppas de har rätt..

Efter ett hetsigt besök så var det dags att bege sig till Khao San & bucketsen.. Sagt & gjort.. En betydligt mer bekväm mini van resa senare så kliver vi av & ger oss ut i vimlet. lyckas få personalen på Gullivers att hålla våra väskor under kvällen, bara vi hämtade dem innan stängning kl 03. En väldigt trevlig kväll fylld av skratt, alkoholhaltiga drycker & nya bekantskaper! Kvällen avslutades på Gulliver & vi kom faktiskt ihåg att hämta väskorna, kanske tack vare detta.. Kom därifrån vid 03.30 & då var det fortfarande fullt ös därinne, trodde de stängde 03, men det är thai style.. Efter att tuk tuk chaffisen försökt lura oss, men gick bet, så kom vi hem, skrattade gott åt alla anekdoter under kvällen & somnade gott..


Nu måste jag sussa.. En miljon bilder, lite svårt att välja ut det finns så mycket att visa!!

See ya!
/Eveline










Kommodovaran?? Man kan lätt tro det i mörkret.. :)









Fotmassage någon? Nej tack, jag behåller gärna mina tår..

Party! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar