tisdag 20 september 2011

La Dolce Vita!!

Kom för en gångs skulle upp ur sängen skapligt tidigt...typ klockan 9 vilket nog aldrig hänt här faktiskt...och knappt händer hemma heller för den sakens skull! Rev fram alla artiklar och skrev på uppsatsen så tangenterna rykte. Jag skriver ju min c-uppsats här, tillsammans med Johanna som är kvar hemma i Sverige (men som kommer hit två veckor i oktober, ska bli sååå skoj och visa henne vår vardag här!!). Så det blir en del bollande fram och tillbaka över mailen haha!! Handledningen har vi också via internet av en handledare på Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Innan jag åkte hann vi med två träffar med vår handledare, och sen är tanken att jag ska ha handledning på Mahidol University när jag börjar där den 6e oktober. Hur det ska gå till rent praktiskt är det ingen som vet, som vanligt "thai style" som gäller... Idag fick jag och Johanna iallafall klart vår resultatdel som nu är mailad till vår handledare... Sweet!!

Efter vår minivan-taxi-resa häromdagen hem från HuaHin har jag haft en begynnande nackspärr på g och idag så kände jag att...japp dags för lite massage!! Min rygg har saknat min sjukgymnast, så dags att fixa till den innan den blir jättearg!! Vågar mig inte riktigt på massagen på gatan, då jag gärna inte vill att nån slår knut på mig så bestämde mig för att boka tid på ett av dom bättre spa-ställena som finns (det kostar ju nada så varför inte lyxa till det när man ändå är på gång...). Som vanligt tog BTS:en mig till piren där jag blev hämtad av en privat(!) båt som körde mig till mitt spa, på det stora lyxhotellet Mandarin Oriental Hotel! Å vilket ställe alltså, folk som står i givakt när man kommer, säkerligen skurat med tandborste och personal som faktiskt kan prata engelska! Dock känner jag mig inte riktigt bekväm med benämningen 'Madame', får mig att känna mig som en gammal kärring med en ful hatt och nån blommig svindyr klänning och långa handskar (ni vet en sån man ser i gamla filmer...). och jag vet inte hur många gånger jag blivit benämnd just 'Madame' idag. men när min terapuet sa "yes miss Gripwal" började jag nästan skratta...please call me Emilie!!

Blev introducerad för min lilla svit där behandlingen skulle ske; med egen steamshower och allt, kunde haft det värre där jag satt och sippade på mitt fruktthe... Snart drog behandlingen igång, Back- and Shouldermassage, behöver jag skriva hur skönt det va??!! Som en blandning mellan akupressur och massage... Nackspärren är nu som bortblåst :-)

Efter massagen blev jag bjuden på frukt och the och bara slappade i steamen, hur skönt som helst! Känner mig som en ny människa!! På hemvägen hoppade jag av BTS:en vid Siam, tog ett varv bland alla fina affärer och fönstershoppade lite och shoppade lite mat till mig och min roomie. Hamnade mitt i en modevisning och kände mig för ett ögonblick som Carrie Bradshaw i "Sex and the City". Är ju också en lätt förvirrad människa med alldelens för lockigt hår som lever la dolce vita i en främmande stad tillsammans med en av mina bästa vänner och som (för tillfället) livnär sig på att skriva...dock inte en sexspalt men ändå! Som vanligt i den här stan; man vet inte riktigt vad som händer, det bara blir!!

Nu ska vi bara slappa resten av kvällen, ny dag imorrn!! kram till er alla :-)
                                                                                            //Emilie


fruktthe och varm handduk med pepparmyntsolja innan behandlingen

min "lilla" svit :-)


Spa-anläggningens ljusträdgård



Här fanns allt man kan tänkas behöva för piff!

Placet från utsidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar