fredag 9 september 2011

Fredag :)

Åhh, äntligen fredag!!

Efter en minst sagt hetsig vecka med fortsatt turbofart med redovisningar & hemläxor är det snart dags för helg!! Nice!

Det är monsunregn varje em här, vi pratar inte om vanligt dripp dropp regn, utan här är det snarare som att någon häller en hink vatten över en.. Galet! När jag skulle gå hem igår så öste det ner, ringde Emilie & sa att jag var på väg, men jag var tvungen & "pit stoppa" överallt eftersom jag fortfarande inte äger ett paraply. Har tydligen lånat en av läraren på obestämd tid, men jag tycker att det passar så bra som design atteralj till inredningen, så den blir kvar hemma varje dag, & varje dag vid ca kl 17 ångrar jag mig.. Bildbevis finns i Emilies tidigare inlägg, man blir dyngsur..

Ska till skolan strax, möta upp den snortande (& rapande) kambodianen för att fixa det sista inför seminarium idag. Uppgiften var att hitta 2 artiklar eller en guidline, utforma frågor & finna svaren utifrån den text man har. Inte så invecklat? Eller?

Jo, om man kommer från kambodia.. Tillbringade ytterligare 20 min av mitt liv på att på bästa möjliga sätt förklara hur vi skulle göra. Denna eminenta beskrivning innehöll: den vanliga taktiken, dvs 3 ord sen konstpaus. Funkar inte, täcka för ALL onödig text med andra papper så att den enda text som syntes var :Sub question, & Answer, fråga & svar- hur enkelt kan det bli? Han är knäpptyst & bara flackar med blicken, do you  understand? Han bara ler.. Okej, nä, inte det.. Jag är ju en sådan extrem pedagog, så jag drar tillsut en paralell om att tänk dig att du är lärare & ska utforma en tenta fråga & studenterna ska kunna svar på den genom att läsa den artikel eller guidline du har framför dig.. Nä hä, okej inte ens det funkade.. Oh my buddha.. Jag försökte få honom att se det som en inlärning, han kanske har sett något på sitt jobb som han undrar varför det blev så & svaret kanske finns i texten.. Men oj oj.. De har aldrig gjort något sånt här förut, men jag menar, fråga & svar- jag vet inte hur jag ska göra detta tydligare?? Tönkte först att, herregud, är jag såå jäkla dålig på att förklara? Men eftersom thai folket fnissade lite lätt så tror jag inte att det var så.. Vi ska snart mötas upp så ska vi se vad han gjort för något.. Spännande!! Hemsk som jag är så utformade jag 3 frågor & svar när jag kom hem, ifall han behöver..

Om 2 v ska jag ut på praktik! Äntligen! Men innan dess så ska en tenta på bara pediatrik delen göras.. PUH, den 19:e är det dags för den..

Blir lika glad varje dag jag ser att min kära roomie tagit sig hem :) Man kan ju lätt "get lost in Bangkok" som dom säger i baksmällan 2. Med tanke på baksmälla, det ska vi ha på söndag! imorgon ska vi åka med nåpgra från klassen till en annan provins, taxin går 8.00, så ikväll blir det bara ett par chang!

Stoor kram från den numera självutnämnda pedagogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar