måndag 5 september 2011

Piss piss piss...

Får man skriva så? Apa vilket svårt prov, herregud.. Men egentligen handlar det lite om att det är på ett annat språk, lite andra förkortningar liiiite annorlunda helt enkelt. Jag fick sitta & försöka tänka logiskt & kryssa efter det. Helskotta, har faktiskt en bad feeling. På riktigt. Jag tror att jag missuppfattat en del, tex var går gränsen mellan infancy & pre-school?? En fråga handlade om hur lymfsystemet utvecklas, vid vilken ålder, som alternativ fanns infancy, pre-school, adolescense, neonatal. Jag vet att det är tidigt, innan 2, men då är man väl inte infant? Men man är ju inte pre-school? Eller? Tolkning.. Hoppas innerligt att jag blir godkänd, men jag vetefan.. Jag kryssade garanterat fel iallafall ;)

Jag var inte här när vi gick igenom undersökning av den psykiskt sjuka patienten & 2 frågor löd: Vilken av nedanstående alternativ använder man inte när man utvärderar den psykiska patienten: Så var alternativen en väldans massa förkortningar.. Ehh, jodå.. Förmodligen så står ju ERKI för envisa riktigt kinkiga idiot- så den kanske man inte ska använda, eller GRUI gilla rågrut umbro innehåll.. Kan det va den?? Hade ALDRIG hört dessa förkortningar tidigare.. Det fanns ingen logisk förklaring så man kunde tyda lite heller. ARNE! Några frågor känns som att det skulle kunna vara ett svar, men det vanligaste är ett annat, förstår ni? Ex symtom, vissa är ju klassiska, medan andra är lite mer diffusa, men faktiskt kan stämma. Ha ha ha! Herregud, men det är rättat till imorgon så pinan blir iallafall kort :)

Det värsta är att jag faktiskt känner att jag kan det jag läst, att jag faktiskt kan det här ganska bra ändå, & så känns man nästan lite lurad på konfekten, för att jag tror att jag faktiskt missat en hel del som jag egentligen kan.. Hoppas man får en ny chans om det är så iallafall.. Nu vet jag ju hur tentorna funkar iallafall!

Jag tänker iallafall hålla mitt huvud högt, ända till resultatet kommer  imorgon.. Men det är många med mig som är nervösa :)


Buhuu jag får inte ens upp en j*vla Chang-j*vel!!!!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar