lördag 10 september 2011

Latmask a la lördag...

Eveline kom från skolan vid lunch igår, då hade jag spenderat förmiddagen med att skriva på min och Johannas uppsats -- examensarbete i vårdvetenskap tjoohoo(?!). Men vi har kommit en bra bit påväg innan jag åkte, så känns verkligen som vi ligger före fas och det är ju bra. Tog med Eveline till Lumphinipark där vi spenderade eftermiddagen med att sola, läsa kartor och...spana på varaner, som dagen till ära traskade upp på land för att sola!



När vi som bäst satt och läste i våra böcker och höll span ut över sjön efter snabbsimmande dinosaurier så dök Paul upp.... Paul är nyinflyttat till Bangkok, jobbar på australienska ambassaden och tränar inför en triathlonlopp som går av stapeln imorrn...  Behöver jag skriva att vi ska äta middag med den här Paul ikväll??!
 Vår fredagskväll fortsatte i typisk fredagsanda; hem, piff och sen vidare till Hard Rock Café. En nachotallrik och två kannor Signha (vi delade...jag dricker ju egentligen inte öl, remember...?!) samt frozen Strawberry Daquri. Liveband och en massa galna thailändare, förstår inte varför svenskor har sånt rykte utomlands, ni skulle sett thailändskorna!! När placet stängde började vi bege oss hemåt, vi nekade några galna tuktukisar att köra oss hem... I bästa Bangkok-by-night-anda så kalasade ju naturligtvis stadens alla råttor på bufféerna (i deras ögon) som kantade trottoaren.... behöver jag skriva att min roomie inte riktigt är kompis med dessa varelser!!? Haha höll på att skratta ihjäl mig när hon skuttade fram mellan soppåsarna på gatan :-) slutligen hittade vi en taxi som körde oss hem på taxameter (vilket är lite av en sport att hitta i denna stad...).

Idag händer ingenting -- än sålänge :-) typisk latmasklördag (...nej vi är inte bakis...). Planen är att kvällen ska avslutas på Khao San Road, om det blir så eller inte de har vi ingen aning om men känns ju fint att ha en plan iallafall haha!!

Ha en lovley lördag så hörs vi snart igen :-)
kramar från Emilie



Haha den här söta hunden hhittade stadens bäst placerade sovplats!! Mitt i prick kan man säga :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar