fredag 2 september 2011

Hotell lobby eller sjukhus?

Ja, igår kom jag ju försent igen, på 5 min hade hon hunnit dragit de återstående 10 frågorna. Attans bananer & vilda sjöägg..  Jag hävdar BESTÄMT att jag borde få pluspoäng om jag gör bra ifrån mig faktiskt. Det går troll i mitt huvud för tillfället, det passar ypperligt att Emilie kommer nu. Det bestäms så mycket med tider osv, vi möts där & då, den & den, men hur mycket man än försöker förtydliga att- har jag fattat rätt? Så blir det aldrig som jag tror! Imorse ringde A mig & frågade:var är du? Då trodde jag att jag skulle möta henne vid skolan & jag hade fått vända för att hämta paraplyet då det regnade ute. Jag drar en nödlögn för att hon inte ska tro att hon behöver vänta så länge "I´m on the bridge, I´ll be there in 2 minutes" Då svarar hon: ahh, but I´m outside your appartment.." Jag spelade dum & sa att det var ju perfekt för jag var i trappen.. hrm.. Men vilken tur att jag inte hade gått till skolan.

De förpestade myggorna har invaderat Bangkok & ännu värre, min bostad. Har nu vackra ruskigt kliande små bölder lite varstans faktiskt. Så nu känner jag mig som en spetälsk som vandrar omkring & kliar överallt!

Idag var vi på Bangkok Hospital & hade studiebesök. Alltså, är det ett sjukhus eller är det ett hotell? Helt sinnesjukt. Vattenfall, mottagnings folk i dörren som öppnar bildörren åt en.. Kan se framför mig hur folk sitter i taxin med pågående hjärtinfarkt & får dörren öppnad & rullas lite fint in på akuten i en rullstol pyntad med kristaller ;) Hur fint & fräscht som helst.

Vi var på en neurologisk iva, en pediatrisk iva, en medicinsk iva & en neonatal iva. Sen var vi på förlossningen också.. Jätteintressant att se, ska lägga upp lite bilder & skriva lite mer om sjukhuset senare... 

Nu åker Bengt på & ikväll ska jag dricka några chang vid shilom & imorgon får jag sällis till flygplatsen, en kär klasskamrat följer mig dit & vänder hem igen sen, så oroade är dom över mig..

Hörrni, det verkar vara lite strul med att kommentera på bloggen, flera har påpekat det, men snälla, fortsätt försök iallafall? Det är ju lite kul att få höra från er också, & inte bara från fejjan.. :) Fattar ni att jag varit här i 3 veckor nu? Helskotta så¨fort det går!

Stoooor Kram!!





1 kommentar:

  1. Hej! Kul å höra om alla dina bravader...det blir nog bra med lite sällskap för dig nu.Här hemma rullar det på i vardagen igen.Igår var Anette och jag på studiebesök i Örebro på TIVA. Vi hade otrolig tur för det var var två aortaballongpumpar i gång och en ecmo.Kanon för oss! De ska ju utöka PCI här i E-tuna så det kan bli mera aktuellt för oss nu. Ebba har börjat rida och då ingår det att föräldrarna ska lära sig en del också och idag skulle vi sadla hästarna. Hjääälp!! hur ska det här gå till...jag som är rädd för hundar hur ska jag kunna gå in till en häst!Jag lyckades slippa undan men nästa gång vet e f..n.Vi har precis ätit potatisgratäng och fläskfile med lite rött mums...Nåt man kanske längtar efter allt ris...
    Ha det gott! Kraam Tina

    SvaraRadera