måndag 12 september 2011

Man lär sig nåt varje dag..

Var & käkade med ett gäng glada utbytesstudenter igår, supertrevligt! Middagen avslutades med en liten men tapper skara på puben The Londoner, riktigt najs med fotboll i bakgrunden :) Lärde oss 3 nya saker.. 1) All öl som heter lager är en ljus bryggd.. (kanske borde ha vetat det) 2) Tydligen så är inte thai människor i vanliga fall så "hands on" som jag trodde, ska nog sluta ta på alla, trodde det var så man gjorde.. Alla tar ju på mig för sjutton! Inte konstigt att man tror att det är så man ska göra... T.om förvarnade Em om det när hon först kom hit. 3) Det finns något som heter sandmask & de är så små att man inte märker dom förränn de krypit in & bosatt sig i ens kropp! Dessa snuskiga varelser finns på stränderna, & i ett glatt gäng på kanske 6 pers så drabbades 3 (!!) av dessa odjur.. En av dem fick 5 (!) maskar i en fot.. Tydligen kliar det som attan & tar man inte bort dem så bosätter de sig i magen & blir sjukt stora & äter upp all näring.. Bra bantningskur för den som så önskar ;)...Vidrigt!! Finns på Koh Chang, dit vi tänkte ta en tripp någon helg. Isåfall blir det sandaler på i äkta Stig Helmer stil vill jag lova!



Emilie är GRYM på att hitta, hon liksom bara glider som en van kartläsare till nya ställen, själv bara skuttar man efter & liksom hoppas på att magkänslan stämmer. Brukar i och för sig alltid ta fel, men gör man tvärt om mot vad jag tror så blir det rätt, så man skulle kunna säga att jag har en inbyggd karta, den är bara spegelvänd.

Jag har en lååång skoldag framför mig idag, ska ha redovisning i em, sen ska vi förbereda nästa.. Efter det så börjar jag faktiskt se ljuset i tunneln, för nästa vecka börjar praktiken & då jobbar man nog själv med små arbeten under tiden.. Min placering börjar på PICU har jag för mig (pediatrisk intensivvård) men innan dess så tentar jag på måndag den 19:e.. Böcker med till Cha Am dit vi ska i helgen.. Pluggelliplugg!

Ha en super nice dag! Puss & kram /Ev

                                                           Emilie har fått tuppjuck.. Sånt händer lite titt som tätt, men ger man henne lite kaffe så lugnar hon sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar