tisdag 13 september 2011

En blandad dag :)

Äntligen en förälsäning man kan nåt om! Ventilator inställningar. Yes! Vi var inne på PICU (pediatrisk intensivvård) & lyssnade på föreläsning. Jätte intressant! De använder sig av Servo I, det finns väl några som känner igen den respen? Vi hade lite workshop & fick ratta lite på rattarna.. He he.. Dålig humor.. Dock lite småkul när det var 12 par händer som skulle ratta överallt, höga diskussioner på thai, jag ställde in första inställningen & sen ställde jag mig bakom & beskådade kaoset. Sneglade lite över & lyssnade på det resonemanget som var på engelska, det var lite trångt framför ventilatorn kan jag säga.. Ha ha! Här är det, vad jag förstår, bara doktorerna som ändrar/ordinerar exakta ventilator inställningarna. Innan denna föreläsning så hade vi en om olika inhalationssätt & andningsträning för barn. Till lunch serverades kyckling & när jag tittar ner i As skål så ser jag nåt som ser skumt ut, typ som en magsäck & matstrupe när man tittar ner med gastroskop (kamera ner i magen), i mini format.. Urk tänkte jag, men det fattar jag ju att det inte är  & frågade henne- vad är det där? - Stomach and esophagus from chicken- svara hon, dvs precis det jag inte tyckte att det kunde vara.. Men allvarligt???!!

Kom hem vid halv fem, till en Emilie som satt på bengt & städat.. Hon hälsar att det enda hon gjort idag är att vaxa benen.. Hon har det jobbigt hon... ;) Men hon har skrivit en hel del också.

Nu har vi precis tränat, vårt hemmagym ni vet. Emilie instruerar mig till de mest konstiga boll aktiviteter, att hon orkar 20 x 2 rep & jag typ2 x 0.5 är inget vi behöver prata högt om tycker jag, bäst var nog när jag skulle "glida" längs bollen för att hamna med fötterna på & i nån slags planka ställning. Svooosch sa det så var jag på andra sidan.. Som en ål flög jag. Ha ha, vi skrattade så vi grät..

Nu ska vi snart nanna, är två slagna stjärnor.. Jag skulle kunna skriva mer, men mina biceps gör ont,

// Kram Ev

                                                  
Ingång till PICU

Föreläsning inne på PICU, läckra muggar va?


Emilie på g.. proffsigt! 


Jag, inte riktigt lika proffsig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar