måndag 12 september 2011

Maria Montazami släng dig i väggen....

....för nu har Emilie homestylat casa de la Team Thai!! Efter flera timmars effektivt skrivande på uppsatsen gav jag mig återien ut på upptäcksfärd i denna oändliga stad. Idag tog båten mig till Chinatown. Eller...först hamnade jag på fel båt, en expressbåt som inte stannade förrän i slutet av floden, dvs flera kilometer längre än vad jag tänkte. MEEN återigen kom en snäll thailändare till min räddning så båten svängde snällt in och släppte av mig på först bästa pir och därifrån fick jag ta en ny båt. haha tydligen så har jag missat en detalj när det gäller båtarna, det finns flera olika linjer, alla båtar ser likadana ut meeeen är uppmärkta med flaggor i diverse färger så gäller att ta en båt med rätt färg på flaggan för att hamna på rätt pir. Fattar ni??!! Nu gör iallafall jag det :-) Hamnade iallafall till slut på den stora blomster- och fruktmarknaden. För att komma dit fick jag gå genom färjeläger där det lassades av ananas, vitlök, potatis...ja you name it!! Intressant. Tillägg kan göras att dagen till ära måste ha varit den stora tvättdagen, floden bubblade av tvättmedel när thailändarna köade för att tvätta sina kläder... Köpte iallafall blommor, typ två dussin rosor och en orkidékonstellation och betalade hela 30 bath allt! 30 bath...det är alltså 7,5SEK!! Sjukt!!


...orkideér...

Uppenbarligen rosornas dag här i Bangkok idag...

På vägen hem hoppade jag av några pirer tidigare än jag brukar. Här ligger några av Bangkoks finaste hotell så jag traskade gladeligen in på hotell Oriental, ett av de mest kända hotellen i stan som varit med i filmer och dylikt. Iklädd jeansshorts, linne från HM och filpflops... I den enorma lobbyn mötte jag oljeshejker och donnor med finfina långklänningar. Behöver jag skriva att området hade en egen shoppinggata med Louis Vuitton butik, D&G och alla dom andra fina märkena... Fick med mig några broschyrer därifrån, om och ifall att min roomie kastar ut mig ;-) Såg denna fina skylt på vägen ut...

...tur för mig att klockan bara var 17,30 haha!!

Mötte upp Eveline och några av hennes klasskamrater på BTS-stationen här hemma och det bar iväg till ett steakhouse för att inta lite mat... Väl hemma var det dags att fixa till alla fantastiska blommor så nu är det stylat som bara den här!!


Allt detta för 7,5SEK!!

köket homestylat *check*

...inga kaktusar här inte...

Nu blir det svenskt java, marabouchoklad och social tillvaro över internet med våra svenska underbara vänner!! Vi äääälskar verkligen både facebook, skype och MSN-live här!!
                                                     KRAAAM på er!! //Emilie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar