torsdag 22 september 2011

Är lite lätt slut i skallen...

Fasiken va jag och Johanna har varit effektiva dom senaste dagarna!! Vi har nu mailat in resultatdelen på uppsatsen, vilket innebär att alla artiklar är bearbetade al mas och idag har vi dragit igång med uppsatsens diskussionsdel. Funkar riktigt bra att skriva fast en är i Bangkok och en är i Stockholm, den som kom på det här med internet va ett riktigt snille om jag får säga det själv... Igår gick jag inte ut från lägenheten på hela dan, tur att vi har vårat hemmagym så man inte förslappas helt haha!! Imorse när klockan ringde tog jag en snabb kaffe, drog på mig träningskläderna och tog BTS:en till Lumphinipark för lite powerwalk. Har en aningens för mycket energi i mig för att sitta stilla flera dagar i rad. Att powerwalka i dryga 30 graders värme och sjukt hög luftfuktighet är annorlunda än i powerwalk hemma i Svedala kan jag lova, men 8km blev det iallafall. Blev tjenis med parkvakterna eftersom löpvarvet i parken är 2,5km så sista varvet vinkade dom glatt när jag passerade... På hemvägen inhandlades lunch; wokade nudlar med nån kål i, mycket gott och kostade 10bath, dvs typ 2,5SEK. Väl hemma var det bara fortsätta skriva, men nu är jag riktigt slut i skallen så nu lägger jag ner pluggandet för idag!

Imorrn ska jag och Eveline dra iväg på djungelutflykt och besöka tigertempel och nationalparker i norra Thailand i två dagar. Spännande!! Mest spännande är nästan och se om vi hittar till busstationen här i Bangkok och om vi hittar rätt buss härifrån. Sen på måndag drar jag på roadtrip all by myself... Ska flyga till Trat och utforska övärlden kring koh Chang. Planen är att fyra olika öar ska besökas, på den ena ska jag bo i en liten vasshydda med madrass på golvet och tillhörande myggnät! På fredagen ska jag sen möta upp Eveline på koh Samet, ska bli spännande och se om 1) Eveline hittar dit och 2) hur mycket jag kan åka vilse i den thailändska skärgården. Om ni inte varit oroliga förr så kanske det är dags att bli det nu ;-) Ska iallafall bli jätteskoj att resa lite...

Kvällen ska spenderas på Baiyoke Towers skybar, högsta skybaren i Bangkok tydligen. Blir till att fira lite nu eftersom jag igår fick reda på att jag fått "Fredrik Lindströms minnesstipendium 2011"!!

Vi hörs snart igen :-) kram på er!! //Emilie


utomhusgymmet i Lumhinipark

ääälskar thailands alla helt logiska skyltar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar