tisdag 6 september 2011

Öga mot öga med storsjöodjuret!!!

Hur pluggar man bäst när man är i en stor storstad där det är över 30 grader varmt, luftfuktighet på 95% (minst) och helt vindstilla. Jo, man packar ihop sina artiklar, medtar papper och penna och tar BTS:en och en liten promenad till ett av Bangkoks största grönområden: Lumphiniparken. Otroligt mysig park med en stor sjö där folk åker omkring i trampbåtar och många som springer, cyklar och i största allmänhet njuter av livet. Efter en promenad i parken hittade jag världens bästa pluggplats...




Japp...slog mig ner i gräset brevid sjön, slängde upp mina artiklar och började i godan ro läsa. Hann väl läsa kanske en sida när jag kände mig iakttagen. Kollade ut över sjön och....japp...såg bara något enormt komma simmande rakt emot mig! Flög upp, raffsade ihop mina artiklar och trodde att jag skulle få en hjärtattack!! Min första tanke var: GAAAHHHHH en anakonda. Min andra tanke va: GAAAAAHHHH en krokodil. Min tredje tanke va: NU DÖR JAAAG!! Det enorma som kom simmande emot mig la upp sitt enorma huvud på gräset ca 15 cm (!) från mina fötter. Sen blev det ännu värre... odjuret reste upp kroppen och stirrade på mig och jag kunde snabbt konstatera att den var närmare två meter lång (hade inte riktigt sinnesnärvaro att dra upp kameran då...)!!! Kände hur blodet frös i mina ådror... Försökte förgäves få en parkarbetare att förklara för mig vad det va för odjur som simmade omkring i sjön, naturligtvis pratade denne arbetare enbart thai men hon visade mig gladeligen att hela sjön kryllade av enorma odjur!! För sjutton!! Flyttade till en stenbänk några meter från stranden men nehe då, här kryllade det av meterlånga djur UPPE PÅ LAND och dom stora i sjön, japp dom hängde efter!!! ...sen kom en sköldpadda och stirrade ut mig och sen flög en vit fågel med lång näbb rakt in i mig... Japp, så bra gick det med det pluggandet!! Snacka om safari!!


dam dam dam dam.....

....är det storsjöodjuret....

...eller en anakonda....

...eller...

...stor och lite....

okej måste erkänna en sak...denna bild är tagen av mig ståendes på en parkbänk! Kändes genast lite tryggare :-)

...en komodovaran!!! Å jag som dagen till ära hade vitt linne på mig, enligt wikipedia så dras varaner till vitt, smart drag Emilie i fortsättningen kommer jag ha svartaste svart på mig...

...det som bubblar i vattnet är sköldpaddor...

Vill ni mig nått i fortsättningen så sitter jag här!! Jag har numera blivit en inventarie på Starbucks!

Godnatt!!
//Emilie




1 kommentar:

  1. Hej!
    Hahahahaha...hahah jag tror aldrig jag kan sluta skratta. Kan se dig framför mig...det är nog bäst du håller dig inne när du ska plugga.
    Här hemma är det höst i luften idag kommer det bli en kanondag med sol och upp till 18 grader.Och jag är lååångledig :)I em väntas nya upplevelser för Ebba ska till stallet, iklädd nya ridskor med stålhätta och ridbyxor samt långstrumpor.Vi föräldrar ska väl få oss en omgång oxå :(sätta dit tränslet!? eller vad det heter...Ha det gott . Kraam

    SvaraRadera