tisdag 27 september 2011

Kan någon bara skicka hit en burk bea??

Alltså, har fått en galen besatthet att äta bearnaise sås, det vore så himla gott!! Åh.. Vi har ätit det här också, men det smakar ju inte likadant.. En entrecot med bearnaise sås, ugnsbakade rotfrukter & ett glas rött.. Nä, gud nu dör jag.. Slurp! Men, jag åt ju nyss en portion med kyckling (nähä??!!), blodkluttar (japp), oidentifierbar massa & nudlar från köket här nedanför.. Ungefär samma sak. Okej, jag är för feg.. Jag pillade bort blodkluttarna & den oidentifierbara massan.

Klarade tenta uppgiften, pust så skönt! läraren (kallas ajan på thai) hade mailat & var mycket nöjd. Tack & bock, då kände jag mig genast lite lättare!

Idag har jag lärt mig en sak. Eller, jag har lärt mig massor på praktiken förstås, men det tar vi sen. Min nya lärdom för dagen får bli att här, om man är ung & inte har pojkvän, så antas man vara lesbisk. Jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag hörde det. Varför då? Nä, det bara är så här.. Okej, jag började genast tänka på att sen jag kom hit så har faktiskt alla thai tjejer frågat om jag är singel & när jag svarar ja, så blir de alldeles fnittriga, tjoar & blir jätteintresserade av detta. Nu ramlade ju poletten ner.. Så nästa gång ska jag nog svara, ja, just nu har jag ingen pojkvän.. En på praktiken idag ville jättegärna att jag skulle följa med henne på en liten resa till nåt ställe som tydligen var jättefint, gud vad snällt tänkte jag & sa, ja, men det kanske vi kan göra! En stund senare går en ung läkare förbi & hon säger titta, en ung manlig läkare & tittar på mig- ja säger jag, blinkar tillbaka & säger till henne, det vore nåt för dig! Då tittar hon på mig, blinkar lite & säger- du vet nog varför han inte är något för mig.. blink blink..

Imorgon bitti börjar dagen kl 07.00, vi ska åka till ett sjukhus som har ett träningscentrum för "Advanced life Support", det ska bli otroligt spännande att se hur det funkar här!

Nu ska Bengt jobba för 56:e gången idag, stackarn börjar bli sliten.. Så ska jag sammanfatta om mitt patientfall! Jag lovar att ta bilder på avdelningen, men jag glömmer ju för tusan kameran hela tiden!!

Puss & kram!
/Eveline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar