fredag 30 september 2011

R.I.P min kära strandtoffel!!

KATASTROF!!! Min underbara trogne resekamrat har idag sagt upp sig!! Den har varit mig trogen på resor runt hela världen och har varit med på vandringar på soliga stränder i bland annat Italien, Frankrike, Spanien, Sverige, Afrika, Mauritius, Venezuela, Tyskland, Karibien och USA... Men idag, på en liten enkel vandring mellan två fantastiska stränder här på koh Samet så sa den upp sig och gick sönder!! Talar om min fenomenala strandtoffel som inhandlades i nån butik i Norrköping för evigheter sen... Blir gravöl ikväll...


hmm....kanske kan gå och laga???!! Nån som är händig?

Dagen har annars spenderats i solen på två olika stränder här på ön!! Såååå skönt och bara vara :-)



Igår kväll när jag satt och käkade fick jag plötsligt oväntat besök av dessa små krabater! Behöver jag säga att mitt hjärta smälte?!?? och där utökades mitt framtida zoo med ytterligare några krabater haha!! Undra om nån märker om jag tar med hela kullen hem...



alla får äta på denna restaurang -- me like!!



haha den här krabaten har ju nästan packat ner sig själv i min väska redan


Ikväll anländer Eveline hit tjoohoo!! Eller...förhoppningsvis anländer ska jag väl tillägga. Igår när vi taktikpratade började hon med att fälla kommentaren; vaddå ska jag åka båt???! ehh ja Eveline sålänge du inte tänkt simma till ön ;-) Å med tanke på att sista färjan hit till ön lär hinna gå nån timme innan hon kommer hit, eftersom hon har skola hela dan i Bangkok, så ska hon smöra för nån av båtkillarna i hamnen att köra över henne!! jag är dock inte det minsta orolig, det där fixar hon galant haha!!

Nu ska ja ut och leta rätt på ett par nya tofflor *suck*!!

Tills näst gång! Ha det kalasbra!!
...och till mina underbara usk-kollegor på IVA hoppas jag att ni har en jätterolig dag och kväll med budkaveln, synd att jag inte kunde va med!!
....och till mina underbara klasskamrater vill jag bara skicka en lyckospark till alla som skriver barnpatotentan idag, det fixar ni galant!!
//Emilie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar