onsdag 7 september 2011

Hej hej!

Gick upp super mega tidigt idag för att läsa igenom det jag skulle säga på redovisningen idag.. Hatade min klocka när den ringde.. Satte på Bengt, gick & duschade. Sätter mig i ett tillstånd likt medvetslöshet framför datorn & ska öppna mailen med presentationen. Duktig student tänker ni väl nu? Men icke- för det gick inte att öppna den förbannade presentationen. Attans amöbor. Happ, skänkte en stilla tanke åt mitt nya mantra: Maniana & bara tog några lugnande andetag. Hade ju trots allt Bengt! Roomiesen låg ju & mumlade gott i sängen, funderade en kortis på att nypa henne i tån, men snäll som jag är så gjorde jag inte det, men hon hade nog inte vaknat ändå :)

Kommer till skolan-> hela gruppen samlad för att fixa det sista & skriva ut presentationen till hela klassen + lärarna. Problem 2 uppenbarar sig, skrivaren funkar inte. Med 10 min kvar så lyckas vi fixa kopior till alla, trots allt.. Upptäcker att en av kambodianerna har ändrat på diverse grejer på eget bevåg. Grrr.,. INTE ok.. När vi satt  igår så ville han ta med en nursing care plan som handlade om att undvika trycksår. Kan tillägga att barnet ifråga dog i chock efter 4h.. jag tyckte det skulle vara liiiiite absurt att ta med det då, sen var det lite andra saker också. Man vet liksom inte riktigt hur det slutar med våra presentationer :)

När jag öppnade presentationen så sa jag till om att ni får säga till om jag pratar för fort, för jag har en tendens att göra det.. Sen började jag med att prata super mega jättefort för att skoja.. Rolig som jag var började jag skratta gott åt mig själv, tittar på alla inkl lärarna, & ingen ens sympatiskrattar med mig, inte ens min grupp! Jag harklade mig lite fint & påbörjade presentationen.. Jag tyckte jag var rolig iallafall..

Sen drog jag & Emilie & käkade lunch på Siam, tog en kaffe på starbucks & sen hem & plugga. Vi har varit så effektiva.. Har lite problem med info angående ett patientfall, så jag drog ett mail till våra tarmkirurger på mse & tänker att, det är väl klart att de hjälper mig, eller hur?? :)

Kram/ Eve
                                  
 Frukost! En sån här hotdog får jag av A varje morgon..
 Hon är så snäll :) Upptäckte idag att de har varm cappucino i en liten kiosk vid skolan.. Lycka!


                             Presentation.. Kambodianen som gjorde ändringar sitter vid datorn....



Emilie pluggar & försöker praat med sin syster över skype.. Funkar sådär.. Ha ha! Förresten så skulle ni se hennes nya lur, den fulaste jag sett!! Ha ha ha! Ärligt alltså.




3 kommentarer:

  1. haha ja min telefon ÄR verkligen asful, den pratar thai oxå meeen...den funkar :-)

    SvaraRadera
  2. Ni är för roliga! Har ni shoppat nåt då, förutom en ful telefon?????
    Miss you! kram från tjock-elin

    SvaraRadera
  3. Lite shopping har det allt blivit, lite kläder och lite prylar hit hem, typ kaffekoppar å såna måsten haha!! Hoppas du och magen mår bra Elin :-)

    SvaraRadera