torsdag 1 september 2011

Overload?

Gårdagen var inte riktigt min dag..

Kommer till skolan, utvilad, glad & känner att livet är allmänt trevligt. Kommer till korridoren där vi har vårat klassrum & får en otrevlig känsla av att jag glömt nåt? Tittar in & ser hela klassen samlad, sen faller poletten ner.. En av lärarna hade sagt att vi skulle börja kl 8 så skulle hon gå igenom alla tentafrågorna/delarna inför måndagens stora skriftliga tenta. ARNE!! Jag ramlade in kl 8.55, dvs jag hann höra en fråga.. Skit skit skit skit! Hur kunde jag glömma?? Jag var ju där när hon sa det, det var mitt schema hon tittade på när hon bestämde när hon skulle komma. Jag slår ut armarna i klassrummet & ropar- Oh noo, I´m going to fail! Balle, rent ut sagt.. Min hjärna har noig drabbats av overload.. Men ser ni, hon ska dra 10 frågor idag, & DET glömmer jag inte! Emilie, don´t worry, som du märker så har jag full koll på tider & dagar & kommer garanterat att minnas att hämta dig på lördag. Vi har ingen adress- behöver bara säga Eveline & Emilies place, så vet alla! (jag vet inte vad jag bor på för adress..)

Lektionen handlade sedan om att granska vetenskapliga artiklar, något som jag definitivt inte är särskilt bra på eller gör speciellt ofta, men thailändarna & kambodianerna gör det aldrig, så jag verkade som värsta proffset :) En av lärarna frågade om hon fick bjuda in mig för att tala om hur vi jobbar med dessa artiklar i sverige innan klassen tog lunch. Självklart sa jag & började febrilt tänka efter "hur i helskotta ska jag kunna säga detta.."

Jag fick micken i hand, klassen apploderade, jag kände mig som en rockstar- så jag började sjunga på en as dålig låt som en vän till mig sjunger jämt "my name is Inga and I´m from sweden......" Denna värdelösa sång har etsat sig fast i min hjärna! Alla skrattade, förhoppningsvis åt det roliga i situationen & inte åt min sångröst. ;)  sen berättade jag om att vi använder oss mycket av aktuell forskning för att utveckla våra standardvårdplaner etc, slog ett slag för vetenskaplig forskning, ni skulle ha blivit stolta över mig..!

Resterande dagen bestod i att försöka förklara för min lagkompis, kambodianen som för övrigt smackar as mycket samt frustar jämt! Ni vet, genom näsan! han sitter brevid mig & frustar så att luften viner över min arm, det enda jag tänker är: flyger det ut en snorbuse & hamnar på min arm, då avlider jag! kan ju inte gärna be honom att "stop frusting som a brunstig big tjuuur".. ha ha!

Nu är det torsdag, imorgon fredag & på lördag kommer Emilie, måste hinna städa lite mer till dess, eller kanske ska vänta om jag halkar omkull & slår ihjäl mig.. Ska bli så mysigt & jag hoppas innerligt att plugget lugnar sig, det kommer det garanterat att göra när teori delen är över! By the way, finns det någon hjärtsjukdom som gör att T vågen helt försvinner? Det gör det väl inte? Den bara integreras med s-vågen eller?

På återseende!

Kram Eveline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar