torsdag 29 september 2011

Bengan & jag..

Vi har det bra här inne, Bengan & jag.. Han är en trogen följeslagare som inte bara drar hur som helst för lite sol & bad.. Närå, han finns här i vått & torrt.. Ibland blir han lite sur & tvär & sätter sig liksom på sniskan, men en liten klapp senare så blir han glad igen. Glad Bengt = glad Eveline.. Just ja, har fått några hyresgäster också.. Myggan Mira, hon är en slug rackare som fått för sig att det ingår mat i den lilla hyran hon har. Men hon blir vräkt snart, bara hon nånsin kan sätta sig nånstans.. Då ska hon få se på f-n.. Mira har även sällskap av sin bror Myggan Mårten, men han åker också ut.. Snart.. Jag har dom i mitt sikte..

Idag var sista dagen på NICU placeringen, väldigt trist faktiskt. Det var en väldigt trevlig arbetsplats, glad & lättsam. Fick veta idag att om vi skrattar så mycket som vi gör där (på NICU) på PICU där jag ska nästa vecka så kommer vi bli utslängda.. DET känns ju bra att veta innan, med tanke på hur jag är.. Men jag ska nog omvandla dem om de är tvära! Japp, så blir det.. Annars så mjuknar de nog när jag drar in Katarina där, det tror jag nog! Tänk, om 1 veckas får vi finbesök från svedala! Det ser jag otrologt mycket fram emot :) Hon är lite sugen på shopping, vi får väl se, finns ju inte så mycket sånt här.. ;)

Nu ska jag fortsätta på mitt patientfall, tänkte bli klar med den idag, så är jag ledig hela helgen med Emile, sol, bad & chang.. Det låter väl jobbigt? Skriver så tangenterna ryker..

Ha det så fint så hörs vi!! Stooor kram!

/Eveline

                                                                         NICU


                                                                      Nok & A



                                               Bebben har precis fått surfactant, det var kul att se! :)


En annan bebbe solar, en sköterska har sytt detta skynke som skydd ut i rummet, den blåa färgen försämrar inte bahandlingen..

1 kommentar:

  1. haha det är tur att du har Bengan!! Men dom andra hyresgästerna får du se till och vräka innan jag kommer hem så det så... Vad har vi sagt om öppen balkongdörr Eveline ;-)

    SvaraRadera