torsdag 29 september 2011

Efter regn kommer sooolskeeen!!!

Nu har jag flytt regnet på koh Chang och anlänt till koh Samet, en liten ö där sanden är vit som snö, havet blått och solen faktiskt skiner!! ME LIKE!! Bestämde mig igår för att dra en dag tidigare från koh Chang, då ön inte verkade gilla mig eftersom det regnat mer eller mindre konstant sen jag kom dit... Så hoppade på en liten minibuss och tuffade iväg mot nya äventyr igen. Vi var väl en sex sju personer som åkte i bussen, varav en person kändes så grymt bekant... Vid ett matstopp på halva vägen slog sig mannen ner vid bordet där jag satt och började prata; han hette Jim och kom från England och var här och besökte en vän innan han skulle vidare på nya äventyr i Nepal nästa vecka. Jim var otroligt bekant med ett lite udda utseende; kort lockigt hår, i övre medelåldern och pratade perfekt brittisk engelska. Snart trillade poletten ner, detta var ingen vanlig Svensson!! och ett snabb sms till systeryster bekräftade att....jodå...mannen i fråga har spelat med i både Harry Potter och Moulin Rouge -- Jim Broadbent!! Mannen har ju för tusan vunnit Oscars för sina roller och här satt han i samma lilla buss som jag och klagade på tråkvädret på koh Chang...som vanligt här, man vet inte riktigt vad som händer, det bara blir haha!!

Så småningom hoppade jag av på piren där båtarna till koh Samet går, blev attackerad av en massa thailändare som ville lura på mig billigt boende (tack men nej tack har redan bokat!!) och vinglade ut på den smala bryggan tillsammans med mig jätteryggsäck och balanserade på en liten planka som låg som landgång, dock utan att ramla i vattnet haha! Båtturen var tämligen gungig om jag säger så och tackar min lyckliga stjärna att jag preparerat mig med Calma och primperan innan för jisses va sjösjuk man blivit annars... Små båtar som rör sig sakta och stora vågor är ingen bra kombo!! Kom i land efter nån timme och i äkta backpackerstil vandrade jag iväg. *PANG* sa det åsså hade axelremmen på min ryggsäck gett upp, bara knyta en knut, slänga upp väskan på ryggen och vandra vidare... En ryggsäck för 300bath och en packning på ca 15kg är kanske inte den optimala kombon men men det funkar... Hittade en liten bil med ett flak som jag fick lifta på till hotellet. Vägarna här är inga vägar, det är typ kostigar av packad lera, sten och några vattenpölar, tänkte fota men hade fullt upp att hålla i mig :-) Snart va ja framme vid hotellet och fick nyckeln till rummet som är jättefint! För att inte prata om stränderna här!! Tog en promenad, badade och tittade på folk... MYYYS!! Hoppas verkligen vädret håller i sig nu, men som vanligt; det är det man inte riktigt vet!! Imorrn kommer Eveline hit tjooohooo, börjar sakna min roomie nu efter en vecka på rymmen... Hoppas hon hittar hit bara, men ön är ju liten så får väl ge mig ut och leta om hon går åt fel håll haha!!

Lite bilder från dagen...ha det gott så hörs vi snart igen!! Nu är det Singhadags!! 
...soliga kramar från Emilie...


...färjan går när den är full... ääälskar lågsäsongsmañiana!! Vissa solar, andra fiskar jaja!!

Varsegod å kliv på båten :-)

Färjelägret



Handdukskonst :-) elefant och hare...typ...


Jobbigt B-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar