måndag 19 september 2011

Bitterfittan...

Dagen började alldeles utmärkt, klockan ringde 05, jag snoozade till 06 vilket inte riktigt var meningen... Sen vid kl 7.40 får jag centrala bröstsmärtor, tittade på schemat & får för mig att tentan börjar 08 & inte 09 som jag först trott. Drar iväg ett sms till A samtidigt som jag försöker ta på mig, borsta tänderna & dricka upp kaffet.. Ungefär som det brukar vara.. När jag inte får någon bekräftelse från henne på att vi börjar 09 börjar andningsbesvären komma & jag rusar till skolan. Så klart så försöker receptionisten få mig att stanna & betala tvätten vi lämnat in (förklarar med andan i halsen att Emilie fixar det sen) så klart hamnar jag bakom en halt pensionär i trappen på bron & så klart så stannar hissen upp till klassrummet på varje våning & klassrummet ligger på våning 5. Okej än så länge 3 såklart, men såklart orden fortsätter.. Så klart så sitter det okända människor i vårt klassrum, såklart finns ingen av mina kamrater i pediatric klassen i fikarummet, så klart så måste jag fylla i närvaron för förra veckan & så klart dryper jag av svett.. Seriöst, skämtar ni?? Hittar tillslut en klasskamrat i biblan.. TACK! Tentan började 09..

Frågorna var bra & relevanta jag var klar efter typ 30 min, kände mig supernöjd & säker på att det hade gått bra! Jag visste att det var ett par frågor som jag förmodligen hade fel på, men det var ändå okej. Resten av klassen kommer ut & är alldeles svettiga & ingen tror att de klarat sig.. Jag satt & diskuterade en fråga som de var osäkra på & inser när vi pratar att jag missuppfattat frågan, skit, jaja, det är ju sånt som händer, kände mig fortfarande lugn.. Sen kommer läraren ut med papprena  & jag har KUGGAT??!! På riktigt? Ja, det är sant.. Det obehagliga är att jag var såå sjukt säker på att det var lugnt. Jag är grymt besviken, upprörd & känner mig allmänt sämst på allt.. Jag fattar inte vad jag har gjort? Vad har jag svarat fel på? Har jag fått en stroke? Har changen sabbat mina hjärnceller eller är jag bara allmänt dålig? Jag måste ha pluggat helt fel, men jag var så säker.. Fan.. Stackars Emilie försöker muntra upp mig med att- ja, men ska man nån gång åka på en omtenta så ska det väl vara när man pluggar i thailand.. Joo, fast inte när det gäller detta, jag tycker verkligen inte det.. Jag har större krav på mig själv än så.. APA!

Missade med en poäng.. Så nu gäller följande för mig & resterande av klassen (största procenten för övrigt) att vi ska skriva en sammanfattning på 1 A4 om valfritt föreläsningsämne.. Kan faktiskt säga att jag hellre skulle vilja tenta om & så skulle jag vilja se min tenta.. Vad har jag missuppfattat eller kan jag det inte.. Uppenbarligen är det ju det sistnämda. Perkele.. Allt slit & så bara kuggar jag?

Okej, inget muntert inlägg & jag behöver lite pepp just nu, så ni kan väl skicka lite positiva tankar till mig.. Men som tröst så är tentan bara 10-20% av betyget, så jag får väl hålla min förhoppning på praktiken. Om jag fortfarande får komma, de kanske tycker att jag är för dålig ;)

Resten av dagen spenderades på barnsjukhuset, rundvandring & schema för practicum, men vetefan om jag tog in så mycket, satt mest & gick igenom tentan i huvidet & försökte luska ut vad som hände:)
Okej, ny dag & nya tag! Imorgon kommer jag att vara nöjd med livet igen, eller, nöjd är jag ju såklart nu med (sorry torbjörn, jag kliver inte över till den mörka sidan..) har spenderat kvällen sjungandes diverse karaoke sånger :) Men det hade ju varit liiiite roligare om jag klarat tentan!

Kram på er! Förresten, har bränt läpparna också, skulle kankse haft med solskydds lipsyl, nu svider det lite, så, det är okej att tycka synd om mig idag!

1 kommentar:

  1. Ja såklart är det synd om dig gumman men du är världens bästa och detta var bara en liten skitgrej! Du kommer igen med råge!!

    PUSS

    SvaraRadera